Oldalak

2013. július 16.

Áfonyás cheesecake fagylalt



Hát ez nem egy alakkímélő fagyi, de a fene bánja... brutál kategória... A nagy fagyis cégek foghatják a fejüket...
...eredetileg sajttortához vásároltam az alapanyagokat, de beállt a kánikula, így lett fagyi belőle...
Nem titok, utánanéztem, kb hogyan áll össze egy ilyen finomság jeges formában, Mautner Zsófinál találtam egy tojással készült fagyialapra épülő változatot, de én nem akartam főzni, gyorsabb megoldás kellett... így simán az Áfonyás sajttortám receptjéből pakoltam össze a hozzávalókat, a tojást kihagytam értelemszerűen, és most is kiváltottam a tejfölt joghurtra, hogy könnyedebb legyen az alap, mivel a Philadelphia egyáltalán nem könnyű krém.
A gyümölcsszószt természetesen most is bármilyen - legfőképp piros bogyós - gyümölccsel készíthetjük, én imádom az áfonyát minden formában, úgyhogy ő lett a befutó! (azért kis mennyiségű málna is került bele, nehogymár ottmaradjon árván a hűtőben...)
Summa summárum, ne számítson senki egy légies desszertre, viszont olyan komplex ízélményt ad jegesen a Philadelphia és a joghurt krémessége, a gyümölcsszósz fanyar édességével, és a morzsa ropogósságával, hogy igencsak elégedettek leszünk, ha belapátoltuk... és akkor még finoman fogalmaztam...
és pár szóban a Philadelphiáról: lehet kicsit drága, de nagyon megéri, nyomába sem ér a tubusos sajtoknak, szerintem azokkal nem érdemes próbálkozni...



Hozzávalók:

A krémhez:
  • 250 g Philadelphia krémsajt szobahőmérsékleten
  • 150 g natúr joghurt
  • 2 dl tejszín hidegen
  • 150 g nád (por)cukor

A kekszmorzsához:
  • 10-12 db teljeskiőrlésű zabkeksz
  • 3-4 dkg vaj
  • 3-4 dkg őrölt mandula

Az áfonyás szószhoz:
  • 12-15 dkg áfonya
  • ízlés szerint nyírfa vagy nádcukor, vagy méz
  • 3-4 evőkanál erdei gyümölcs szörp
  • kevés víz


Elkészítés:

A kekszmorzsához a kekszet zacskóba tesszük, és sodrófával morzsásra törjük. Összekeverjük az olvasztott vajjal és az őrölt mandulával, majd kisebb tortaforma aljába nyomkodva 190 fokos sütőben kb 10 perc alatt megsütjük. Félretesszük hűlni.
A fagyialaphoz krémsajtot habosra keverjük előbb a cukorral majd a joghurttal. A tejszínt habbá verjük. laza mozdulatokkal hozzáadjuk a krémsajtos részhez. Jól behűtjük. Lehűlés után fagylaltgéppel kifagyasztjuk. Gép hiányában egy lapos műanyag edényben fagyasztjuk, óránként villával átkeverjük.
A gyümölcsös szószhoz a gyümölcsöt az ízlés szerinti cukorral vagy mézzel, pár kanál erdei gyümölcsszörppel ( házi, vagy termelőtől beszerzett a legjobb), és kevés vízzel beforraljuk. Kihűtjük.

Összeállítás: A kifagyasztott fagyit (fagyigépben kb. 15 perc) pár óvatos mozdulattal összekeverjük a gyümölcsszósszal, nem kell teljesen, maradjon márványos. Megszórjuk a morzsával, és locsolunk rá a gyümölcsből is.

Tényleg brutál....:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése