Oldalak

2012. szeptember 28.

Fahéjas-almapálinkás bonbon mákos fehércsokiburokban - SAD IX. fordulóra


A következő bonbont a SAD IX. fordulójára készítettem, ahol Praliné Zsuzsi témája a pöttyös és a csíkos díszítés. Bár teljesen véletlenül, idő híján nem terveztem, hogy indulok ezen a gasztrobloggerek által létrehozott játékon. És az az igazság, hogy teljesen "újhús" vagyok, friss blogolóként nem játszottam még ilyesfajta játékon, de az ötlet nagyon szimpatikus...

 De a héten készítettem egy remek kis őszies ízvilágú, fahéjas-almás ganache krémet, amit egy kis Agárdi almapálinkával bolondítottam meg, és egyik variációban egy mákos-fehércsokis burokba képzeltem bele (még az országtortára is hajaz a téma). És mivel ennek végeredménye egy pöttyös bonbon, úgy döntöttem, akkor legyen, benevezek a SAD-ra.... Bár ehhez az kellett, hogy Zsuzsi meghosszabbítsa a kiírt határidőt, mert normál határidőre nem tudtam volna posztolni. 
Kedves "közelebbi" Ismerőseim, Olvasóim, most egy kicsit a poszt alapján bepillanthattok abba, miket is csinálok mostanában! :) 

Fahéjas-almapálinkás bonbon mákos fehércsokiburokban

Hozzávalók:
a töltelékhez:
  • 50 g almapüré (nálam Capfruit fagyasztott zöldalmapüré, ha házilag készíteném, üvegreszelőn simán lereszelném az almát)
  • 50 g tejszín
  • 200 g fehércsokoládé
  • 1 ek méz
  • 2 csipetnyi fahéj (érzésre)
  • 20 g vaj
  • 10 ml Agárdi almapálinka

a fehércsokoládé burokhoz:

  • 200g fehércsokoládé
  • 30 g egész mák

  Elkészítés:

Először a csokoládéburkot készítem el egy félgömb alakú polikarbonát bonbonformában: temperálom a fehércsokoládét (a temperálás egy speciális csokoládékészítési technika, célja a csokoládé megfelelő kristályszerkezetének kialakítása, alkalmazásával lesz a csokoládé gyönyörű fényes és roppanós. A temperálásról bővebben olvashattok például PralinéParadicsom Zsuzsi oldalán itt, emellett számtalan helyen az interneten.). Majd hozzáadom a mákszemeket, és beleöntöm a formába a csokit, kiütögetem a buborékokat belőle, majd fejreállítom a formát, hogy a felesleges csoki ki tudjon csorogni. Spaklival lehúzom a formát, kicsit várok, amíg elkezd szilárdulni a csoki, majd kb 10 fokos hűtőbe teszem, és megvárom, hogy megszilárduljon a burok.
Közben a töltelékhez az almapürét 104 fokig beforralom, majd leveszem a tűzről, hozzácsorgatom a mézet, és a tejszínt, majd megint óvatosan forralom. Leveszem a tűzről, hagyom 70 fokig visszahűlni, majd kis löttyintésekben ráöntöm a fehércsokoládéra, és homogénné keverem. Ekkor adom hozzá a vajat, jól elkeverem, majd jöhet a fahéj, és a pálinka. 
A tölteléket habzsák segítségével betöltöm az előkészített formába, és kicsit hűtőbe teszem dermedni.
Majd a maradék mákos temperált fehércsokival lezárom a formában a bonbonokat.





A temperálásról és csokoládékészítésről "könnyen emészthető"videok: itt, és itt



5 megjegyzés: