Oldalak

2012. augusztus 8.

Mandulás szilvásgombóc


Van egy szilvafánk a kertben, "ezeréves", még az előző tulajdonostól örököltük, és bár a lemosó permetezésen kívül semmit sem csinálunk vele, mindig dugig van szilvával!
Sokszor belecsúszunk abba a problémába, hogy akkor érik be és lehullik, amikor épp nyaralunk...:( Olyankor sajnos nagyrésze cefreként végzi (van akinek ez örömhír...) Most idén szerencsére másképp alakult, úgyhogy nem győzöm gyártani a szilvás ételeket! Szilváspite és sütik: alap! Emellett most többször készült szilvafagyi ebben a nagy melegben, próbálkozom fűszeres szilvaszósszal (mondjuk: chutney) grill húsokhoz, de még nem alakult ki a végleges, úgyhogy ha összejön, akkor írok róla. A szilvalekvár-készítés nálam annyira nem nyerő, és hogy igazán finom legyen, elég sokáig kell főzni, úgyhogy az kimarad. És persze a gyermekkori nyarak kedvence: a szilvásgombóc. Na, ezzel a bökkenő a krumplival való pepecselés, úgyhogy túl nagy mennyiségeket nem szoktam készíteni belőle. De most annyira járt az agyam azon, hogy mostmár kellene csinálni, hogy belebotlottam (nem kerestem, szó szerint belebotlottam!) egy burgonya nélküli változatba a Sarokkonyha blogon.
 Az alapreceptet változtatás nélkül készítettem, csakhogy mivel nem volt itthon zsemlemorzsa, (keveset használom, nem szoktam bespájzolni belőle) valami mást kellett kitalálni, így lett a mandulamorzsa. Nagyon bejött mindenkinek! Nem lett ugyan olyan szép, de az ízélmény kárpótolt!


Krumpli nélküli gombóctészta

Hozzávalók 4 főre

  • 1/2 l víz
  • 2 ek olaj
  • 2 db tojás
  • 30 dkg finomliszt (nálam kb. a fele tönköly, mert annyi még volt a zacskó alján)

Töltelékhez: 

  • kimagozott, felezett friss szilva
  • 1/2 kk őrölt fahéj
  • barna nádcukor (finom karamelles aromát ad neki, bármilyen cukor, vagy édesítő használható helyette)

Bundához:

  • 10 dkg héjas vagy blansírozott egész mandula
  • 2 ek nádcukor
Elkészítés:

A vizet az olajjal, a sóval felforraltam, lassan beleszórtam a lisztet és jól összekavartam. Mikor már egynemű tésztává vált, levettem a tűzről, megvártam, míg langyosra hűl, és egyenként beledolgoztam a tojásokat is, én ezt habverővel tettem. Amikor összeállt, lisztezett gyúródeszkán átgyúrtam, majd kis gombócokat formáztam, kicsit kilapítottam a tenyerem között,és így töltöttem bele a szilvákat. (Ki is lehet nyújtani, kockázni, és úgy betölteni)

A szilvák előkészítése: kimagozva félbevágtam őket, mert én nem szeretem a túl nagy gombócokat. Egy kevés fahéjas barna nádcukorral megszórtam a mag helyén, és így burkoltam a tésztába őket.

Az előkészített gombócokat kifőztem, majd a mandulamorzsában átforgattam.
Mandulamorzsa: a mandulát aprítógépben megdaráltam, és egy kis nádcukorral megszórva kis lángon megfuttattam, épphogy színe legyen, vigyázva, hogy nehogy odakapjon.
Készült természetesen egy kis nudli is hozzá...:)

Tipp: hidegen, hűtőből kivéve még finomabb! Fogyasztásnál már nem kell hozzá plusz édesítés!!!



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése