Oldalak

2013. május 13.

Rozmaringos sült kacsacomb vörösboros-zölddiós szilvaszósszal, velesült burgonyával



NAGYBETŰS ÍZÉLMÉNY! Ékes példája annak, hogyan lehet egyszerű hozzávalókból ínycsiklandó vasárnapi, szinte ünnepi fogást összehozni... még úgy is megy a dolog, ha az ember közben leragad a tv előtt Julie&Julia filmet nézni, (hiszen még nem láttam elégszer...)  majd főzés közben elugrik a boltba, mert ugye a bevásárlólistáról mindig lemarad valami, s mert az adott desszerthezvalót megette a vízilabdás különítmény. 

Szóval minden szempontból kulináris élmény... megéri kipróbálni! 

A kacsacomb sütése nem ördöngősség. Egy a lényeg: ne száradjon ki. Mostanában többet is sütöm, mint mondjuk csirkét... A burgonyát legegyszerűbben a kacsával együtt tudjuk megsütni, bár én most nem így tettem, mert az edényarzenálom még mindig nem a nagyadagos ételekhez van kitalálva. Így a kacsa alól kivett zsiradékot tettem a burgonya alá, azzal forgattam össze, így szépen átvette a rozmaringos-fokhagymás ízeket. 
S mit tudunk csinálni akkor, ha az étel valami finom fűszeres-gyümölcsös szósz után kiált, friss szilvánk nincs még, a bolti szilvabefőtt meg nem igazán jön be az ízlésünknek? Hát én elővettem a télen beszerzett isteni szilvalekváromat, és beforraltam egy kis vörösborral és zölddió-sziruppal. Mennyei lett, egyszerűségében a nagyszerűsége! Mint mindennek a világon...:)



Hozzávalók:

Sült kacsacomb:
  • személyenként 1 kacsacomb (jelen esetben 4 db)
  • 8-10 ágacska rozmaring
  • 6-8 gerezd fokhagyma
  • 4 fej kisebb hagyma
  • 2 evőkanál házi kacsazsír
  • só, frissen őrölt bors

Sült burgonya:
  • 8-10 szem közepes újburgonya
  •  szükség szerint só,
  •  rozmaring
  • szükség szerint 2-3 evőkanálnyi a kacsa zsírjából

Vörösboros-zölddiós szilvaszósz:
  • 3 nagy evőkanál jó minőségű sűrű szilvalekvár
  • 3 dl jó minőségű testes vörösbor
  • 4 szem szirupban eltett zölddió (beszerzési hely Debrecenben:itt )
  • 2 evőkanálnyi a zölddió fűszeres szirupjából
 Elkészítés:

A sütőt bekapcsoljuk 200 fokra (légkeverés). A kacsacombokat megmossuk, leitatjuk róluk a nedvességet, sózzuk, frissen őrölt borssal megszórjuk. A kacsazsírral kikenjük a sütőedényünket. A hagymát, fokhagymát megtisztítjuk, a hagymát cikkekre vágjuk, a fokhagymával együtt sütőedénybe szórjuk. A combokat ráfektetjük bőrükkel felfelé, hozzáadjuk a rozmaringágakat is, majd alufóliával letakarva betesszük a forró sütőbe. Bő félórát 200 fokon sütjük, (közben belepillantunk a Julie&Julia filmbe) majd lejjebb vesszük a hőmérsékletet (160 fok légkeverés), és jó 1,5 órát sütjük a combokat (bőven van időnk elugrani a boltba). Ekkor levesszük róla a fóliát, és a combokat megfordítva jó félóra alatt pirosra sütjük a bőr nélküli oldalukat. Közben párszor meglocsoljuk a zsírjával. Majd újból megfordítjuk, és a bőrös oldalukat is pirosra sütjük, szintén locsolgatva őket.
A burgonyákat tetszőleges méretű cikkekre vagy félbe vágjuk, és ha elférnek, akkor a combokhoz adjuk, amikor levesszük a fóliát. Ekkor pont egyszerre lesznek készen a husival. 
Vagy ahogy én most készítettem: külön sütőedénybe került egy kevés kisült kacsazsír társaságában, pici sóval és plusz rozmaringgal összeforgatva, fólia alatt pároltam félórát, majd fólia nélkül sütöttem még egy kicsit, amíg enyhe színt kapott.
A szilvaszószhoz a szilvalekvárt és a bort egyszerre elkezdjük melegíteni, kicsit összeforraljuk, majd ízlés szerint teszünk bele az apróra vágott zölddióból és a dió szirupjából. Ennek hiányában fahéjjal, szegfűszeggel és mézzel ízesítjük a szilvaszószt.

Jó étvágyat!


2 megjegyzés:

  1. Örülök neki, hogy Debrecenben végre lehet kapni az egyetlen hazai gyártmányú zöld dió befőttet - egy debreceni cég termékét.
    Én is szoktam készíteni. Megéri a pepecselést :)

    VálaszTörlés
  2. Egyetértünk! és a mellékelt példa is mutatja, hogy nemcsak édességekhez használható! :)

    VálaszTörlés