Oldalak

2012. szeptember 27.

Avokádós csokis muffin


Sokáig csak tologattam ezt a receptet, mert bár az avokádó az egyik nagy kedvencem, nem igazán tudtam mit kezdeni azzal, hogy édesség készül belőle. Aztán persze - csokis süteményről lévén szó - , megcsináltam... és megint megcsináltam... Valahogy úgy van ez, mint a répás vagy cukkinis sütemény: nem is fog érződni a süteményen az avokádó, csak krémessé és egészségesebbé teszi. Érdemes kipróbálni!
Előnye, hogy gyorsan elkészül, nem is nagyon kell méricskélni és robotgépezni. Két nagyobb tál, és slusszpassz. Én mostanában a gyerekeknek készítettem uzsonnára, mert a délutáni edzésre kell az energia. Az a szenzációs benne, hogy nem is tudják, hogy mennyi vitamint betolnak vele! Ez a süti nem csupán "üres kalória"! :)
És mostanában láttam receptoldalakon avokádós csokoládékrémet is! ezek alapján biztosan ott van a kipróbálandó ételek listáján!

Avokádós csokis muffin

Hozzávalók kb. 20 db muffinhoz:

  • 1 db nagyobb, érett avokádó
  • 2 és 1/2 bögre liszt (nálam tönköly finomliszt, de lehet részben teljeskiőrlésűvel is helyettesíteni)
  • 1 bögre barna nádcukor
  • 1/3 bögre natúr kakaópor
  • 1 tk sütőpor
  • 1/2 tk szódabikarbóna
  • 1/2 tk só
  • 3 db tojás
  • 1/2 bögre semleges olaj (esetleg olvasztott vaj)
  • 3/4 bögre tej
  • 1/2 rúd vanília kikapart magjai

Elkészítés:

Előmelegítjük a sütőt 180 fokra (légkeverés)
Az egyik tálban összekeverjük a szárazanyagokat: lisztet, sütőport, szódabikarbónát, sót, átszitált kakaóport, cukrot, vanília kikapart magjait. A másik tálban villával pépesre törjük az avokádót, hozzákeverjük a 3 tojást, olajat, tejet. Hozzáadjuk a szárazanyagokhoz, összekeverjük, de nem kell túlságosan kidolgozni, épphogy addig dolgozzuk, amíg a lisztes keverék összevegyül a tojásos-avokádós keverékkel.
A masszát papírkapszlikkal bélelt muffintepsibe adagoljuk, és kb. 25-30 percig sütjük.

Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése