Oldalak

2012. szeptember 25.

Kifliprojekt



Barátnőm szokásos napi kérdésére, miszerint hogy vagyok, mit csinálok, az utóbbi pár hétben rendszeresen ez volt a válasz: köszi jól, kiflit sütök! 
A tanév kezdetével a gyermekeim sportot is váltottak, kicsit sűrűek a délutánjaink, gyakorlatilag minden estéjüket az uszodában töltik. Eddig is fontosnak tartottam a mennyiségi étkezés helyett a minőségit, de ez most különösen fontossá vált, hogy mindennap edzésük van.
A Nagy, ahogy hazaér a suliból, nekiáll szendvicset készíteni, mert bár ebédel, az valahogy sosem elég! gondolom a hazabuszozással ledolgozza azt a pár kalóriát :).  Vásárlásnál mindig kiflit vetet velünk, imádja. Namármost, ha valaki tud egy normális kiflit áruló pékséget Debrecenben, azonnal szóljon nekem! A bevásárlóközpontok minőségi áruiról már ne is beszéljünk, lehet jobb nem tudni, mennyi adalékanyag van bennük. Emiatt döntöttem úgy, hogy elkezdek keresgélni a neten, és az egészséges kenyér után megpróbálkozom a kiflikkel is.

 A neten böngészve több variációt is találtam a kiflire, és rátaláltam Alexa Christi oldalára is, aki mint kiderült, "földim", és - többek között - remek kenyereket és péksüteményeket tesz közzé az oldalán. Itt bukkantam erre a kiflireceptre is, és többször megcsináltam, a család nagy örömére! Gyakorlatilag úgy kell az utolsó darabokat eldugdosni, hogy én is tudjak enni belőle...:) A fotózásnál is harcoltunk kicsit...:) A végeredmény tényleg mindig olyan, mint az a bizonyos "békebeli kifli"!
Úgyhogy most ez a recept következik, kedves anyukatársaim, szívből ajánlom! Én az Alexa receptjén minimálisat változtattam, mondhatni a saját kamrámhoz igazítva, de az eredeti recept megtalálható itt. És még annyit fűznék hozzá, hogy én kicsit magasabb hőmérsékleten sütöttem, légkeverésen 180 fokon, ez sima sütőben 200 fokot jelent. A sütő aljába pedig kenyér, kalács esetén mindig vízzel telt tálat teszek, úgy sütöm, nem spriccelve, így is kiválóan működött! Sőt, úgy is kipróbáltam, hogy a hozzávaló réteslisztet elhagytam, és 10 dkg sima rozsliszt-40 dkg sima kenyérliszt kombinációval próbálkoztam. Tetejét ekkor magvakkal szórtam meg. Isteni volt az a variáció is! Úgyhogy lehet próbálkozni! :)


Tejes kifli

Hozzávalók:

  • 20 dkg rétesliszt
  • 30-35 dkg finomliszt (30-cal szoktam kezdeni, és amennyit felvesz még, szórok hozzá)
  • 3 deka élesztő
  • 3 dl tej
  • 5 dkg puha langyos vaj
  • 1 ek tengeri vagy himalája só
  • 1 ek nádcukor
  • 2 ek olivaolaj
  • 1 tojás, +1 sárgája kevés vízzel elkeverve a kenéshez, vagy tej

A liszteket összeszitálom. 1 dl langyos tejben a cukorral felfuttatom az élesztőt. Majd mehet a liszthez, és a többi hozzávalóval együtt összegyúrom, majd géppel kidagasztom, ez kb 10 perc. Kiolajozott edényben, meleg helyen kelesztem, kb 45-50 percig. Kelesztés után én 2 részre osztom, a darabokat gyengéden átgyúrom (hihihi, tényleg úgy kell...), majd nagy kört nyújtok a bucikból, kb 2-3 mm vastagra. 6 vagy 8 részre osztom,mintha pizzát szeletelnék, és a kis háromszögcikkelyeket feltekerem, kiflire formázom. Sütőpapíros tepsire teszem, még hagyom pihenni, míg bemelegszik a sütő. A sütőt én 175 fokra melegítem (légkeverés). Sütés előtt 1 tojássárgájával (vagy az eredeti recept szerint tejjel) megkenem a tetejüket. Úgy sütöm, hogy egy hőálló edényben kis vizet teszek a sütőbe (párás közegben). A sütőt  a sütési idő felénél veszem picit lejjebb, 165 fokra. Kb. 20 perc alatt szépen megsülnek! smile 

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése