Oldalak

2011. december 15.

Sültpaprika krémleves burgonyával

A napokban a gasztroújságjaim rendezgetése közben kezembe akadt egy olasz magazin, amit még az idei nyaralásunk utolsó napján, hazafelé jövet vettem meg. Ugyanis mindenáron szerettem volna egy eredeti olasz nyelven íródott szakácskönyvet, de a 2 család, és 5 majdnem egykorú fiúgyermek kicsit nehezen tolerálta, ha anya megpróbált kicsit „megszökni” a napi közös programról. Ezt konstatálva egy idő után nem is próbálkoztam azzal bizonyos könyves és egyéb üzletek előtt, hogy „én ide most bemennék körülnézni…”
Nem is tudom, miért, de nem kattant be az agyamba, hogy magazin is teljesen jó lesz nekem. Amióta nyíltan felvállalom családom és barátaim előtt a gasztronómia és főzés iránti elsöprő vonzalmamat, azóta – az idei nyarat leszámítva - még nem voltunk Olaszországban, így az olasz szakácskönyv beszerzése is váratott magára. És még mindig várat, de most megint azt mondom, amit szoktam: mindennek eljön a maga ideje…
Szóval ezt a gasztromagazint forgatva akadtam a következő ételre, ami több tényező miatt is érdekesnek tűnt számomra: egyrészt nagyon egyszerű alapanyagokból állt. Másrészt, gyönyörű színe volt a képen is. (Valószínűleg tudat alatt napsütés után vágyódom, mert azt figyeltem meg, hogy folyamatosan narancssárga színvilágú ételeket csinálok… na meg csokisat, de arról majd egy másik bejegyzésben) Harmadrészt, ott „figyelt” a hűtőmben elég régóta egy olajban eltett sültpaprika, amivel igazából nem tudtam mit kezdeni, mert az eddigi sültpaprikás receptekhez inkább a frissiben megsütött paprikát használtam. Úgyhogy nagyon jól jött ez tipp, bár én egy kicsit másképp készítettem, mivel az eredeti változatban kész besamellel sűrítették a levest, amit szerintem felesleges, mivel a burgonyától úgyis meglesz a sűrűsége a turmixolás után… A végeredménynek, nem mellékes, sikere volt a srácoknál! Mondjuk ez abszolut nem egy tipikusan olasz étel…


Hozzávalók 4 személyre:
  • ·          3 db olajban eltett sültpaprika (ennek hiányában friss kápia vagy piros kaliforniai paprika, amit sütőben vagy tűz fölött feketedésig sütünk, majd még forrón nylonzacskóba tesszük, megvárjuk, míg kihűl, és a héját leszedjük)
  • ·         1 db piros kaliforniai vagy kápia paprika
  • ·         3 db közepes burgonya, mosva, hámozva, kockákra vágva
  • ·         2-3 evőkanál olivaolaj
  • ·         1 dl tejszín
  • ·        
  • ·         frissen őrölt bors
  • ·         apró kockákra vágott bacon, ízlés szerint
  • ·         ha valaki csípősebben szereti: darált chilipaprika

Elkészítés:
1.       A kápia vagy kaliforniai paprikát kimagoztam, kis kockákra felvágtam. Olivaolajat melegítettem egy lábosban, beledobtam a paprikát, majd a kockákra vágott burgonyát, picit megsóztam (kb 1 kávéskanál), tekertem rá frissen őrölt borsot, nem sokat! és pár percig közepes lángon sütöttem, de nem pirítottam meg! Majd felöntöttem vízzel, annyira, hogy bőven ellepje, és addig főztem, amíg a burgonya megpuhult. 
2.       A megfőtt paprikát és burgonyát, plusz a sültpaprikát a főzőlével együtt botmixerrel összeturmixoltam, hozzáöntöttem a tejszínt, és lassú tűzön összeforraltam. A sűrűségét be kellett állítani, tehát a végén öntöttem még hozzá kevés vizet!
3.       A bacont kis kockákra vágtam, serpenyőben megpirítottam, és tálaláskor a tetejére szórtam.

Isteni lett! Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése