Oldalak

2011. december 12.

Mandulakrémes-mazsolás pite

Ez a recept hirtelenjében született meg bennem az egyik áruházlánc játékának felhívására. Annyira adta magát a helyzet, és a megadott 5 hozzávaló, hogy nem is gondolkodtam másban, csak egy - az olaszok Torta della nonnájára emlékeztető - gyorsan elkészíthető pitében. Az igazság az, hogy először kis tortácskákat akartam gyártani, muffinformában megsütve, de aztán idő hiányában előkaptam a levehető aljú piteformámat, és abban sütöttem meg. Íme az eredmény:

Mandulakrémes-mazsolás pite


Hozzávalók:
-          2 evőkanál tejföl
-          4 db tojás
-          5 dkg mazsola
-          10 dkg szeletelt mandula
-          1 csomag leveles tészta
-          7,5 dkg liszt
-          12 dkg cukor
-          5 dl tej
-          1 narancs reszelt héja
-          fél kupaknyi mandulaaroma

Elkészítés:
1.       Kivajazok, kilisztezek egy közepes méretű piteformát. A mandulát serpenyőben világosra pirítom. ha kihűlt, a felét aprítógépben megdarálom. A mazsolát beáztatom. A sütőt előmelegítem 180 fokra (légkeverés).
2.       Elkészítem a krémet: A tejet lassú tűzön felforralom. A tojások sárgáját simára kikeverem a cukorral, liszttel, a narancs reszelt héjával, és a mandulaaromával. Kanalanként hozzáadom a forró tejet, majd visszaöntöm a lábosba, és lassú tűzön állandó keverés mellett besűrítem. Hagyom kihűlni, időnként megkeverem. Ha kihűlt, hozzákeverem a tejfölt, a mandulát és a mazsolát.
3.       A leveles tésztát a piteformához igazítva kicsit kinyújtom, majd belefektetem, kiálló széleit a forma széléhez nyomkodva lecsipkedem. Vakon sütéssel 10 percig sütöm (ez tulajdonképpen egy biztonsági művelet, hogy nehogy a tésztát átáztassa a viszonylag folyékony krém).
4.       Kiveszem a sütőből a tésztaalapot, és forrón megkenem tojásfehérjével. Kicsit szikkadni hagyom. Beleöntöm a krémet, vigyázva, hogy nehogy a tészta peremén túlfolyjon. Kb. 30-35 percig sütöm. A lényeg, hogy rezgősen szilárd legyen a teteje. Ekkor rászórom a pirított mandulát, és még pár percig tovább sütöm, vigyázva, hogy a mandula és a krém túl ne piruljon a tetején.
5.       Ha kész, pihentetem, és langyosan vagy hidegen tálalom.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése