Oldalak

2011. november 24.

Farfalle „majdnem Alfredo módra” brokkolival


Mint a bemutatkozásban is látható, előnyben részesítem a villámgyorsan elkészíthető fogásokat. Ezért is szeretem nagyon a tésztaételeket, mert amíg összedobok egy mártást, addig kifő a tészta is. Leginkább zöldségfélékkel szoktam variálni, így a gyerkőcökbe (főleg a Kicsibe) is tudok egy kis vitamint diktálni. Egyik kedvencem Alfredo bácsi selymes, parmezános-tejszínes  tésztája, önmagában is nagyon finom, de sokszor megturbózom valamivel… A mostani változat brokkolival és egy kis baconszalonnával készült. A brokkoli nagyon jó barátunk, egészségvédő hatása szerintem mindannyiónk számára ismert, jelentős szerepe van a rákos megbetegedések kialakulását megakadályozó étrendben. A spárgakelnek is nevezik (igaz én még ezt sosem hallottam), és meglepő, de egy káposztafélével van dolgunk! Szezonja őszre és a tél elejére esik. Neve olasz eredetű, jelentése káposztabimbó…. hát ez nagyon szépen hangzik, még egy ok arra, hogy imádjam…  S hogy miért a farfalle? egyrészt ez volt itthon… másrészt olyan édesek ezek a kis pillangók, nem?… merthogy ez a jelentése a szónak…
A recept nem pont úgy készül, mint az eredeti Alfredo, de így is mennyi lesz az eredmény!

Hozzávalók 2 főre:
  • ·         25 dkg farfalle
  • ·         pár szelet bacon vagy füstölt szalonna
  • ·         2 szál újhagyma
  • ·         kevés olivaolaj (szintén 1 evőkanálnyi)
  • ·         só, frissen őrölt bors
  • ·         2 dl tejszín
  • ·         1-2 evőkanálnyi a tészta főzővizéből
  • ·         bazsalikom, kakukkfű (természetesen legjobb ha friss, de én most fagyasztottat használtam)
  • ·         25 dkg brokkoli
  • ·         frissen reszelt parmezán

Elkészítés:
1.       A tésztát lobogva forró, enyhén sós vízben kifőzöm.
2.       A megmosott brokkolit apró rózsákra szedem, és enyhén sós vízben takaréklángon roppanós állagúra főzöm. Tehát ne főjön szét, ne veszítse el a színét.
3.       Ezalatt összedobom a mártást: Kevés olívaolajon elkezdem közepes lángon pirítani a felkockázott bacont, majd ha már kezd „izzadni”, hozzáadom a karikára vágott újhagymát, és enyhén összesütöm. Tekerek rá frissen őrölt borsot. Alacsony lángra veszem, hozzáöntöm a tejszínt, összeforralom. Szórok bele frissen reszelt parmezánt, ízlés szerint. A mártás sűrűségétől függően kanalazok bele a tészta főzővizéből, és a megfelelő krémes állapot eléréséig kevergetve besűrítem (ezt a trükköt Stahl Judittól tanultam, miszerint a tésztából kifő a keményítő, és kiválóan lehet vele sűríteni, selymesíteni a tejszínes szószokat). A kész mártást megszórom a zöldfűszerekkel.
4.       Tálalásnál: tányérokba adagolom a tésztát, rákanalazok a mártásból és a tetejére rendezem a brokkolirózsákat. Tetejére frissen reszelt parmezán kerül.

Jó étvágyat! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése