Oldalak

2015. június 4.

Sült eperdzsem


Pár éve láttam ezt a fajta eperdzsem készítési módozatot Stahl Judit első szakácskönyvében. 
Kipróbálandó listára került, aztán mindig a hagyományos variáció szerint főztem végül a dzsemet, biztos ami biztos.
Idén - dolgomat megkönnyítendő - több adagot is betoltam a sütőbe, mondván addig sem kell kevergetni.
Kisebb változtatással készült, ugyanis én a hagyományosan készített lekvárokhoz sem adok soha 1:1 arányban cukrot, sőt, inkább max 1:3 arányban cukrozom, a gyümölcs édességének megfelelően. Így itt is csökkentettem a mennyiségét, feleztem, és még így is elég édes a mi ízlésünkhöz. Pici citromsavat is adtam hozzá a végén, kiegyensúlyozandó az ízét, színét, és hogy eltartható legyen. Aztán dunszt és kamrapolc.
Állagra nem lesz egynemű, lekvárszerű, inkább egy sűrű epres cukorszirup és darabolt gyümölcs kombinációjára emlékeztet. De finom! 


Hozzávalók:

  • 500 g kicsumázott, megmosott félbevágott eper
  • 250 g nádcukor
  • 1 kk étkezési citromsav




Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Egy nagyobb mélyebb tepsit sütőpapírral kibélelünk, hogy pereme legyen.
A tepsi egyik felére szórjuk az epret, másik felére a cukrot. Betoljuk a sütőbe, és bő félórára békén hagyjuk. Amikor már érezzük a sült eper illatát, az eper összeesett, a cukor felolvadt és gyönyörű vörösesbarna karamellszíne van az eper kifolyó levétől, akkor vesszük ki a sütőből. Ekkor óvatosan kihúzzuk alóla a sütőpapírt. Beleszórjuk a citromsavat, az egészet jól összekeverjük, majd előkészített, csírátlanított üvegekbe színültig töltjük, lezárjuk, 10 percre fejre állítjuk.
Dunsztolás után, ha kihűlt, irány a kamrapolc.
Az eltarthatóságáról egyelőre nincsenek információim, tesztelés alatt van, majd beszámolok róla :)

Jó étvágyat! 

Ötlet: Stahl Judit: Enni jó! 60. o.

1 megjegyzés:

  1. Titanium Recoil / Replacement Blades - Titanium Reviews
    The Titanium Recoil titanium legs / Replacement Blades can how much is titanium worth be used for replacement blades, such as Blades, 메이플 캐릭터 슬롯 Blades & Spades. The titanium dioxide in food most popular is the T-Shirt, titanium earring posts but for a $19.95 · ‎In stock

    VálaszTörlés