Oldalak

2015. január 18.

Citromos-kókuszos mousse torta



Ez a történet még tavaly nyárig nyúlik vissza: rátaláltam egy - szerintem - nagyon klassz sütire, a key lime pie-ra, amit szabad fordításban lime-os pitének lehetne nevezni. Nekem nagy kedvencem lett, isteni volt savanykásan édes, hűsítő krémje nyári estéken. Nem beszélve arról, hogy gyorsan elkészíthető. Majd kaptam a hidegzuhanyt: a páromnak nem ízlett, szerinte túl "tömény" (én ezt nem így mondanám, de ezt majd máskor még taglaljuk... )


Gondolkoztam valami könnyedebb változatban, de szokásomhoz híven nem foglalkoztam vele tudatosan. 
Aztán jött a megoldás: lazítsuk a krémet, kvázi mousse-osítsuk (szép magyar kifejezés...)
Ehhez rengeteg ötletet és inspirációt kaptam Zsuzsi blogjáról (Praliné Paradicsom), ahol finomabbnál finomabb variációkban készíti ezeket a típusú tortákat. Végig böngésztem tehát a bejegyzéseket: egyik kedvencem lett a kókuszmousse tortája, amit szilveszterkor - a barátnőm tejérzékenységgel élő kisfia kedvéért - tejmentes változatban készítettem el. Ehhez a megadott hozzávalók közül a vajat kókuszzsírral, a tejszínt kókusztejszínnel helyettesítettem (ugyanúgy habbá verhető, mint a tejszín, talán kicsit lazább lesz az állaga, ezért 1 zselatinlappal többet használtam hozzá).
Aztán gondolkoztam tovább, volt itthon egy adag natúr pisztáciám, a téli vitaminkészlet miatt egy vagon citrom... Köztudottan jól megférnek egymással, így jött a további tortaötlet, el is kezdtem pisztáciás piskótaalapot sütni... a Zsuzsiéhoz képest kicsit leegyszerűsítettem a képletet, nem készítettem külön zseléréteget, így lett a végeredmény egy citromos-kókuszos mousse a süti tetejére... A pasirészleg szerint telitalálat, rárepültek :)
A krém alapja a nagy kedvenc lemon curd lett, kisebb változtatásokkal. 



Hozzávalók:

  • Pisztáciás piskótaalap: hozzávalók és a recept forrása innen, a receptben levő mennyiségeket másfeleztem a 16 cm-es formámhoz.

Citromos-kókuszos krém, recept változtatásokkal innen.

  • 4 tojássárgája (80 g)
  • 80 g világos nádcukor (a tojássárgákat lemérjük, és ugyanannyi cukorral dolgozunk)
  • 55 g frissen facsart citromlé (kb 1,5 - 2 citromból)
  • 100 g kókusztej
  • 1 kezeletlen citrom reszelt héja
  • 12 g kukoricakeményítő
  • 4 lap zselatin
  • 250 g habtejszín 
  • 30 g porcukor

Tetejére: kókuszchips vagy kókuszreszelék, reszelt citromhéj




Elkészítés:

Tortaalap: A megadott recept alapján egy 16 cm-es kapcsos tortaformában 1,5-szeres mennyiséggel pisztáciás tortalapot sütünk, kihűtjük.

Mousse: A tojássárgákat elkeverjük a nádcukorral, kukoricakeményítővel és a citromlével és héjjal. Folyamatosan keverve hozzáadjuk a kókusztejet, majd lassú tűzön besűrítjük. Közben a zselatinlapokat vízbe áztatjuk, majd a már nem tűzforró, de meleg krémbe keverjük.. Néha megkeverve szobahőmérsékletig hűtjük.
A tejszínt a porcukorral habbá verjük. (Tuti tippek a jó tejszínhabhoz itt.)
A kihűlt, kicsit már remegős, citromos-kókuszos krémet összeforgatjuk a tejszínhabbal, majd a tortaformában várakozó, kihűlt tésztaalapra öntjük. Hűtőben szilárd-remegős állagúra hűtjük. (nálam 1 éjszaka)
Tálaláskor megszórjuk a tetejét kókuszchipsszel (vagy kókuszreszelékkel) és reszelt citromhéjjal.

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése