Oldalak

2014. május 4.

Joghurt, eper, bazsalikom... Panna cotta dömping hosszúhétvégén


Úgy volt, hogy beterveztem a panna cottát a hosszú hétvégére, gondoltam, egyik nap legyen ez a desszert. Itt az eperszezon, finom, könnyed ízekre vágytunk. S bár a pannát az olaszok általában tejszínnel készítik, kivitelezhető a légiesen könnyű joghurttal készülő változat is. Olyannyira, hogy az egy alkalomból gyakorlatilag 4 lett, a hétvége minden napján ettük. Mondjuk ezügyben többször fordultunk a joghurtért, tejszínért, és eperért a piacra, de ez legyen a legkevesebb... Jelentem, még nem unjuk! :)
Villámgyorsan és nagyon könnyen elkészíthető finomságról van szó egyébként, a legnehezebb a hűlési idő kivárása... :)
Lassan jön az eperlekvár készítés ideje is... (korábbi poszt itt). Egyik favorit nálam a bazsalikommal megturbózott változat, így most a pannához is készítettem hasonló eperöntetet, jó ötlet volt! De javaslom kipróbálásra gyömbérrel, bodzával, rebarbarával, áfonyával... számtalan variáció szóba jöhet.



Hozzávalók 4 személyre:

Panna cotta:
  • 300 g natúr joghurt
  • 250 g tejszín 
  • 4 lap zselatin
  • 100 g nádcukor, részben vagy kb 80 g-nyi arányban helyettesíthető nyírfacukorral
  • 1 vaníliarúd kikapart belseje


Bazsalikomos eper:

  • 250 g eper
  • 100 g nádcukor vagy kicsit kevesebb nyírfacukor
  • 5-6 nagyobb levél bazsalikom



Elkészítés:

A zselatinlapokat hideg vízbe áztatjuk. Előkészítünk 4 kerámia, vagy üveg tálkát. Én korábban a Tchibonál szereztem be olyan műanyag virág alakú tálkákat, ami direkt kifordítható desszerteknek van kitalálva, és könnyen kifordul belőle a megszilárdult panna, úgyhogy én ezt (is) használtam.
A tejszínt, a joghurtot, az édesítőt, és a vaníliamagokat egy lábosban megmelegítjük. (nem forraljuk!) Hozzáadjuk a kinyomkodott zselatinlapokat, kevergetve felolvasztjuk. A panna alapot a tálkákba adagoljuk, kicsit szobahőmérsékleten hűlni hagyjuk. Hűtőben addig hűtjük, amíg teljesen megszilárdul. 

A bazsalikomos eperhez az epret megmossuk, szárát leszedjük. Egy lábosban kevés cukorral vagy nyírfacukorral pár percig forraljuk, amíg kicsit levet enged, és a lé kicsit besűrűsödik. Ekkor hozzáadjuk az apróra vágott bazsalikomleveleket.



Tálalás: Az edényeket pár pillanatra forró vízzel teli edénybe állítjuk, vigyázva, ne menjen a víz a formába, majd egy tányérra fejre állítjuk, és kicsusszantjuk a formából. A tetejét az eperrel megrakva tálaljuk. 
Ha nem akarunk kockáztatni, vagy netán nem akar kijönni a formából a panna - még sosem jártam így -  az edénykékben szervírozzuk az eperrel meglocsolva.
Csak nyírfacukrot használva gyakorlatilag cukormentes! (kivéve a tejcukrot...)
Tavalyi írásom a bodzás fehércsokis panna cottáról elérhető itt.


Jó étvágyat! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése