Oldalak

2013. április 28.

Olajbogyós-medvehagymás Grissini, San Danielle sonkával, zöldfűszeres kecskesajtkrémmel



Huh, kicsit alábecsültem ezt a grissini dolgot... délutáni nasinak szerettem volna valami ropogtatóst készíteni, agyaltam, mi jöhet szóba... emlékeimben kicsit kemény, bár ropogós vastag ropiféleség volt a grissini, itthon nem is nagyon vásároljuk, még régebben ettem ilyet olaszországi nyaralásunk során, de nem voltam elájulva tőle...  azért reméltem, hogy a házi készítésű finomabb, ezért keresgéltem, milyen a tésztája, kiderült, szinte teljesen olyan mint a pizzáé... úgyhogy a múltkori "pizzahétvégénk" alkalmával el is készültek az első kis grissinik! A pizzához vásárolt San Danielle sonkával, és fűszeres kecskesajtkrémmel szervíroztam, hááááát.... pillanatok alatt elfogyott, csak lestem, nem bírtuk abbahagyni!
Most medvehagymával és fekete olajbogyóval kombináltam az alaptésztát, remekül kijöttek az ízek, de igazából az ízesítést illetően csak a fantáziánkat kell elővennünk... magvakkal, bazsalikommal, rozmaringgal, más zöldfűszerekkel szinte biztos a siker! A grissinink pedig ropogós ugyan, de nem kemény, igazi ízélmény! Ajánlom kipróbálásra vendégváráskor, vagy csak úgy, nasizni, vagy akár reggeli gyanánt is, jön szerencsére mostmár a teraszos-reggelizős időjárás...
És arról nem is beszélve, hogy remek szórakozás a konyhában sündörgő gyerekeknek is a rudacskák sodrása... Jó móka! :)



Olajbogyós-medvehagymás Grissini

Hozzávalók:
  • 34 dkg tönköly sima liszt
  • 6 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt
  •  2 dkg élesztő (friss)
  • 1 tk cukor
  • 3 dl víz
  • 2 ek olívaolaj
  • 1 tk himalája só
  • 6-8 szem magozott fekete olajbogyó felaprítva
  • 4-5 levél medvehagyma felaprítva

A langyos vízbe szórjuk a cukrot, az élesztőt felfuttatjuk benne, majd a liszttel, sóval összedagasztjuk, majd hozzáadjuk az olívaolajat, majd alaposan összedagasztjuk. Langyos helyen letakarva 1 órát kelesztjük. Ha megkelt, lisztezett deszkán gyengéden kicsit átgyúrjuk. Hozzáadjuk a felaprított medvehagymát és az olajbogyót, összegyúrjuk.. A tésztából kb diónyi gömböket csipkedünk, majd ezeket vékony, kb, 1/2-1 cm átmérőjű, kb 20 cm hosszú rudakká sodorjuk. Sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk őket. Olívaolajjal vékonyan megkenjük, vagy még jobb ha csak megspricceljük. 12-15 perc alatt, 220 fokra előmelegített sütőben sütjük őket. Akkor van kész, ha a külsejüket megkocogtatva keménynek érezzük, és épphogy elkezdenek színt kapni. Ne süssük túl, mert kemény lesz!

Fűszeres kecskesajtkrém:

1 doboz lágy kecskesajtot (Chavroux) összekeverünk 1-2 evőkanál tejföllel, 1 gerezd átnyomott fokhagymával, felaprított zöldfűszerekkel (bazsalikom, oregáno, medvehagyma...stb...)
Tálaláskor a rudak végére San Danielle, vagy egyéb hosszú érlelésű, vékonyra szelt szárított sonkát tekerünk, és a fűszeres kecskesajtos mártogatóssal kínáljuk.
Szuper, finom vendégváró, vagy csak úgy a srácoknak chips, ropi, és egyéb egészségtelenségek helyett...

Jó étvágyat!

És egy fontos info: Debrecenben megbízható, kézműves hústermékeket, sonkákat, fűszereket, dzsemeket, chutney-t, sajtokat, és más egyéb finomságokat találtok a Húsmanufaktúra Üzletben a Simonffy utca 2. szám alatt! Szívből ajánlom!  FB oldaluk itt, honlapjuk pedig itt található.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése