Oldalak

2014. január 31.

Fehérboros nyúlcomb




Lehet hogy megosztó leszek ezzel az étellel, de bevállalom... Pláne, hogy családomat gyengéd szálak fűzik egy húsvét után náluk ragadt tapsifüleshez... én is úgy voltam vele, hogy én aztán nyulat nem! de szükség törvényt bont, mondhatni... a csirke és sertéskínálat olyan szinten gáz már a boltokban, hogy igazából semmi bizalmam nincs efféléket vásárolni, házi húshoz pedig elég nehéz sokszor hozzájutni a magamfajta elfoglalt feleségeknek. Mondjuk csak reménykedem, hogy a nyúltenyésztésre nem telepedett még rá a nagyüzem, de nem tudhatjuk. A múltkori alapanyag beszerző körutam alkalmával a Metroban jártam, és ott akadtam rá eme helyes nyúlcombokra. Némi huzavona után döntöttem: próbáljuk ki! Nem bántam meg!

Most fokhagymával, rozmaringgal, fehérborral készült, sikere volt! Köretnek - csak hogy ne essünk egyszerre mindennel túlzásokba - egy kis csicsókával megspékelt burgonyapürét párosítottam. A srácok imádták! Én is...


Hozzávalók 4 személyre:

  • 4 db nyúlcomb
  • 6 gerezd fokhagyma
  • 2 kisebb salottahagyma
  • 3 ág rozmaring
  • frissen őrölt bors
  • 1 dl olívaolaj
  • 3 dkg vaj
  • 1,5 dl fehérbor (Aligvárom)

Csicsókás burgonyapüré:

  • 1 kg burgonya
  • 20-25 dkg csicsókagumó
  • 5 dkg vaj
  • kb 1- 1,5 dl tej (3,5%)

Elkészítés:

A fokhagymát, salottahagymát megpucoljuk, felszeleteljük.A nyúlcombokat megmossuk, papírtörlővel leitatjuk róluk a nedvességet, sózzuk, frissen őrölt borssal megszórjuk. A vajat egy mélyebb, fedővel rendelkező serpenyőben megolvasztjuk, pici olívaolajat adunk hozzá, majd a combokat viszonylag nagy lángon minden oldalról megpirítjuk. Hozzáadjuk a felszeletelt hagymákat, rozmaringot. Pár percig együtt sütjük, vigyázva hogy a fokhagyma meg ne égjen, majd felöntjük a fehérborral, lefedjük, és lassú tűzön puhára pároljuk. (Kb másfél óra) Ha kész, kiszedjük a combokat, és a fehérboros fűszeres párolólevet forralással, kevés vajat hozzáadva kicsit besűrítjük.
A csicsókás burgonyapüréhez a burgonyát és a csicsókát alaposan megsikáljuk, és egészben, sós vízben puhára főzzük. Lehúzzuk a héjukat. Vajjal, felforrósított tejjel habosra keverjük. A nyúlcomb mellé, szaftjával meglocsolva tálaljuk.

Jó étvágyat!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése