Oldalak

2012. augusztus 6.

Mézes mákfagylalt


Töredelmesen bevallom, mákfagyi függőségem van... hogy miért, és hogyan jött, rejtély, de amelyik fagyizóban meglátom a mákfagyit, rögtön azt rendelek, nincs mese. Pedig annyira nem a szívem csücske a mák, bár nem is ódzkodom tőle...Így adta magát a helyzet, hogy az első adandó alkalommal (idő!!!) itthon is meg kell próbálni.

Egyben biztos voltam: 35 fok lévén nem akartam az alapmassza főzésével pepecselni, ezért olyat kerestem, amihez nem kell tojássárgás alapkrémet főzni. Megoldásként jött a mascarpone, ami a tejszínnel kiegészülve istenien krémes fagyit eredményez! Mondjuk, kalóriabomba, az biztos... de ha már kánikula van, ennyi jár, nemigaz? Legfeljebb lefutjuk! :) És kálcium hiányunk biztosan nem lesz!



Mézes mákfagylalt

Hozzávalók:

  • 250 g mascarpone
  • 1 dl tejszín
  • 1 dl tej
  • 6 evőkanál darált mák
  • 60 g tubusos sűrített tej (1/3 tubus)
  • 1/2 kezeletlen vagy biocitrom leve és lereszelt héja
  • 6 evőkanál méz + 2-3 evőkanál fagyasztáskor

Elkészítés:

A mascarponét a mézzel, sűrített tejjel habosra keverjük, majd apránként hozzáadjuk a tejszínt és a tejet, és ezekkel is egyneművé elkeverjük. Legvégül jön a darált mák és a citrom leve és héja.
A masszát hűtőben jól lehűtjük, majd fagyigép segítségével kifagyasztjuk. Fagyás közben én még csorgattam rá mézet, mert nem találtam elég karakteresnek, de ez ízlés kérdése...
Fagylaltgép híján mélyhűtőben hűtjük, de óránként át kell keverni villával, hogy egyenletesen fagyjon meg.
Tálaláskor friss bogyós gyümölcsöket is adhatunk hozzá.



Jó étvágyat! :)
Nagyon meleg van... olvad! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése