Oldalak

2012. január 3.

Megkésve bár...BÚÉK!

Mivel is kezdhetném a 2012-es évet?
Elsőként természetesen minden Kedves Érdeklődőnek, aki e sorokat olvassa, Boldog Új Évet kívánok!

Másodsorban elnézést is kell kérnem, hiszen Karácsony óta egy sort sem jegyeztem be, persze nyomós okokkal rendelkezem... ezerrel ment a családozás! Persze sütöttem-főztem nagyon sokat, de töredelmesen be kell valljam, hogy sem időm, sem rutinom nem volt recepteket, arányokat leírni, jegyzetelni, fotózni...amikor meg lett volna, természetesen a fényviszonyok voltak oly rosszak, hogy katasztrófális képek lettek, tehát: kuka! na szóval, ezt még gyakorolni kell...:-)
S hogy mik is készültek? Gasztroajándékok, úgymint: bonbonok, Stollen, cantuccinik, és a régi-új kedvencem, a Zimtsterne. Mézeskalács-házikó. Szentestére az új, hiperszuper kuktában töltött káposzta- még jó hogy nálunk 23-án éjjel megjött a Jézuska! Levelestésztában sült lazac. A két ünnep között gyors és kímélő tésztaételek, isteni mandulás túrógombóc. Szilveszterre sült csülök, gyors kuglóf, fűszeres-sajtos rudak, aszalt szilvás csokibonbon. Igyekszem majd jönni a receptekkel, elvégre tulajdonképpen nem kell ahhoz Karácsony és Szilveszter, hogy elkészítsük ezeket a finomságokat!
Újév napján pedig a szinte hagyománnyá vált korhely lencselevest készítettem, erről sikerült viszonylag normális fotót csinálni, hurrá! :-) Egyébként pontosan nem emlékszem, hogyan és mikor lett  nálunk a sima újévi korhelylevesből lencsés variáció... rákerestem, így elkészítve nem nagyon hozta ki a net... pedig isteni finom! Úgyhogy most ez következik! Ti egyébként ismeritek ezt a variációt? ha netán nem, téli hétvégékre ajánlom, nem egy bonyolult dolog megcsinálni. Kell e mondanom, hús nélkül is elkészíthető, kicsit kímélőbb változatban?!
Korhely lencseleves
Hozzávalók 4 személyre:
  • 25 dkg lencse, főzés előtt pár órára beáztatva
  • füstölt hús (csülök, oldalas, stb)
  • kb. 20 dkg savanyú aprókáposzta
  • 2-3 babérlevél
  • borsikafű (jelen esetben szárított)
  • 1 kis fej hagyma
  • 1 kk pirospaprika
  • kacsazsír v. olivaolaj, kb egy evőkanálnyi
  • 1 ek liszt
  • szükség szerint só
Elkészítés: 
A füstölt húst annyi vízben, amennyi ellepi, megfőzzük a babérlevél társaságában. Ha kész, lefejtjük a csontról, és kis kockákra vágjuk, félretesszük.
A lencsét leöblítjük (van, aki ugyanabban a vízben főzi, amelyikben ázott, én nem, át szoktam mosni), majd egy nagyobb főzőedényben annyi vizet öntünk rá, hogy éppen ellepje, majd öntünk rá a füstölt hús főzőlevéből. Beletesszük a savanyú káposztát, ízlés szerint átmosva, ha szükséges, én ezt is csak módjával szoktam, mert ez fogja megadni a leves pikáns savanykásságát. Lassú tűzön addig főzzük, amíg a lencse és a savanyúkáposzta megpuhul, nem kell nagyon szétfőzni őket. Sózni nem nagyon kell, mert a lé is és a káposzta is elég sós ahhoz, hogy megadja az ízét, de mindenképpen ellenőrizzük le!
Egy kisebb láboskában megforrósítjuk a kacsazsírt vagy olajat, rádobjuk az apróra vágott hagymát, átforgatjuk, majd jöhet a liszt, kis lángon világosbarnára pirítjuk. Lehúzzuk a tűzről, beleszórjuk a pirospaprikát, azonnal elkeverjük, és kevés hideg vízzel felengedjük, magyarul paprikás rántást készítünk. Ezzel sűrítjük a levest, összeforraljuk. Kevés szárított borsikfűvel megszórjuk.
A végén hozzáadjuk a felkockázott husit. Tejföllel tálaljuk.

Jó étvágyat!

Ui: És akkor ezek után valószínűleg egy darabig csak kímélő, vega ételekkel jelentkezem! A csokikat kivéve! Vajon hány kilot szedtem fel a röpke 2 hét alatt? rá se mertem állni a mérlegre...:-)
Ja, és a kacsazsírnak pirospont jár, most olvastam, hogy sokkal kedvezőbbek az élettani hatásai, mint például a margarinnak vagy az étolajnak! Vissza fogok térni a témára!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése