Oldalak

2016. december 5.

Adventi naptár saját készítésű csokival




Kisgyermekként kedvenc Mikulás-ajándékom az adventi naptár volt. Alig vártam, hogy kinyithassam a kis ablakokat, és kiderüljön, mi rejlik mögöttük, milyen figura, vagy netán bonbon... sokszor nem is bírtam kivárni az adott napot, előre kinyitogattam, megettem és visszacsuktam a kis ajtókat. Ez megvan? Gondolom nem vagyok vele egyedül :)
És felnőttként micsoda móka ezeket saját kezűleg készíteni! (amúgy nem, mert elég macera, főleg 1 sütemény és egy szombati ebéd elkészítése közben... de megéri!)  
Találtam egy szuper adventi naptár készítő szettet a Tchibo-ban - talán még nem késő felkerekedni és legyártani a kis belevaló csokikat. De persze más szilikon bonbonformában is elkészíthető és egyenként becsomagolva is klassz kis ajándékot adhatunk szeretteinknek. Én mindenesetre imádom ezt az érzést, hogy saját készítésű apróságokkal kényeztethetem családtagjaimat, barátaimat.


Hozzávalók 24 db  csokoládéfigurához:

  •  kb 150 g csokoládé, lehet ét, tej vagy fehér is
  • ízlés szerint aprított olajos magvak

Eszközszükséglet:

  • szilikon bonbonforma 
  • maghőmérő

Elkészítés:

A csokoládét érdemes temperálni a formákba adagolás előtt, így kapunk finoman roppanós, fényes állagú csokit. Ez otthoni körülmények között a legegyszerűbben így készül: a csokoládét késsel felaprítjuk, 2/3 részét gőz fölött kevergetve felolvasztjuk, ügyelve arra, hogy a hőmérséklete ne menjen 45 fok fölé. Ekkor hozzáadjuk a maradék 1/3 rész csokoládét, és folyamatosan keverve 31 fokig hűtjük (étcsokoládé esetén, mivel fehércsokoládé esetén 28-29, tejcsoki esetén 29-30 fok ez az érték.)
Az így elkészített csokit legegyszerűbben nylontasak vagy kisméretű simavégű habzsák segítségével tudjuk a formákba adagolni. Betöltés után a formákat kicsit rázogassuk meg, hogy a buborékok feljöjjenek a csokiból. Ha szeretnénk ízesíteni a csokikat, fűszerezhetjük is, például chilivel, gyömbérrel, vagy aprított olajos magvakkal is megszórhatjuk a tetejüket. Hűtőben teljes szilárdulásig hűtjük, majd kifordíthatjuk a formákból.
Az elkészült figurákat a rendelkezésre álló adventi naptár szettünkbe csomagoljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése